You Are Here: Home » Actualitate » Atelierele ,,Coder Dojo” pentru elevii pasionaţi de informatică, la Liceul ,,Mihai Eminescu”

Atelierele ,,Coder Dojo” pentru elevii pasionaţi de informatică, la Liceul ,,Mihai Eminescu”

Print Friendly, PDF & Email

ateliere informatica 1În această vară, 40 de elevi de la Liceul Teoretic ,,Mihai Eminescu”, din Călăraşi, au ales să îşi petreacă vacanţa într-un mod util şi plăcut, participând la cursuri de informatică, lansate de comunitatea internaţională de IT-işti, ,,Coder Dojo”. Aici, ei încearcă să îşi cultive pasiunea pentru informtică, acumulând informaţii ce nu sunt date la orele de cursuri. Prof. Ioana Dumitru, coordonatorul acestor ateliere inedite, este de părere că este o bună oportunitate de a învăţa cât mai mult şi de a se perfecţiona într-un domeniu, destul de dificil, aşa cum este informatica.

,,Crearea unor astfel de ateliere a venit ca iniţiativa unei foste eleve a liceului, olimpică, acum studentă la universitatea de la Timişoara, ce ne-a povestit despre comunitatea de IT-işti, Coder Dojo, care dau informaţii gratuit, prin activităţi non-formale. Fiecare elev învaţă în domeniul de care este atras , de la crearea jocurilor, până la programare, algoritmică, sau procesarea bazelor de date. Aici, elevii care au cunoştinţe în domeniul informaticii, îi învaţă pe cei care doresc să participe la aceste ateliere. Cel mai mic mentor este clasa a VII-a, se numeşte Mihai Răiceanu, olimpic, şi predă colegilor algoritmică. Desfăşurarea unor astfel de ateliere are marele avantaj că elevii pot aprofunda cunoştinţe de informatică ce nu sunt predate la orele de curs.”,a spus prof. Ioana Dumitru.

Tudor Cristian este elev în clasa a IX-a, profil informatică. El predă cursuri de HTML, ajutând colegii să realizeze pagini web. ,,Îmi place această componentă a informaticii şi doresc să îi învăţ și pe alţi colegi despre ceea ce eu ştiu. De aceea, le sugerez să îşi dezvolte o carieră, dacă le place informatica.”, a spus Cristian.

Mihaela Ene este în clasa a XI-a C, profil informatică, şi este mentor în domeniul programării şi în HTLM. ,,Cred că aici facem lucuri dificile, pentru că trebuie să cunoaştem anumiţi algoritmi pe care trebuie să îi aplicăm pentru a realiza programe IT. Dar, totodată, este frumos şi antrenant ceea ce facem la aceste ateliere.” , a spus Mihaela.

Oana Dragu, elevă în cadrul aceluiaşi liceu, are 10 elevi în subordine, cărora le predă Screech (realizarea jocurilor pe calculator). Ceea ce fac colegii mei, împreună cu mine, este un prim pas în programare. Este foarte atractiv ce fac, pentru că ei învaţă totul, prin joc.”, a spus Oana.

Lorena Vulpe, este elevă în clasa a IX-a, profil filologie, este organizatoarea atelierelor. Ea se ocupă de prezența şi de participarea elevilor la ateliere. ,,Îmi place ceea ce fac, pentru că nu avem acel cadru restrictiv, de la orele de curs. Nu se pun note şi nici nu ne ascultă profesorii. Discutăm, colaborăm şi aşa învăţăm unii de la alţii. Este un bun schimb de experienţă. Am ales la particip la aceste ateliere, pentru că doresc să aprofundez şi informatica, chiar dacă sunt într-o clasă de filologie.”, a spus Lorena.

Claudiu Ştefan, elev în clasa a IX-a , mentor, îşi îndrumă colegii în algoritmică şi programare. El consideră că acestea sunt de bază în funcţionarea unui calculator. ,,Sunt pasionat de ceea ce fac şi doresc, pe viitor, să îmbrăţişez o meserie în acest domeniu.” , a spus Claudiu.

Andrei Dulce, elev în clasa a IX-a, a venit la aceste ateliere pentru a aprofunda cunoştinţele necesare pentru realizarea de pagini web. ,,Mi-am descoperit această pasiune în liceu. Tot ceea ce facem aici ne ajută pe viitor, pentru că la şcoală nu am învăţat aşa ceva. Doresc să îmi dezvolt o carieră în domeniul informatic, pentru că este de viitor.”, a spus Andrei.

De remarcat este faptul că elevii mentori au avut rezultate notabile la Olimpiadele Judeţene de Informatică.

,,Coder Dojo” este o miscare internaţională, inițiată în Irlanda, în anul 2011, cu scopul de a oferi copiilor interesați contextul în care să poată învăţa programare, într-un mediu informal, prin sesiuni regulate, în afara programului şcolar.

La Coder Dojo, copiii învață să programeze, sa dezvolte site-uri web, aplicații, programe, jocuri si multe altele. Dojo-urile sunt inițiate, conduse şi mentorate de voluntari. Dojo-urile pot organiza și alte tipuri de evenimente: tururi ale companiilor de tehnologie, primirea în vizită a unor profesionişti care să povestească despre cariera lor. Pe lângă faptul că învaţă cod, participanţii întâlnesc persoane cu interese similare, pot expune proiectele la care lucrează, se pot lăuda cu munca lor. Coder Dojo transformă programarea într-o experiență socială şi distractivă.

CoderDojo are o singura regulă: “Fiţi cool!” Asta se traduce prin a nu provoca probleme, a nu minţi, a nu pierde timpul propriu şi al celor din jur, a lega prietenii şi a comunica pe teme de interes comune, cu cei din jur.ateliere 2ateliere 3

 

Număr de accesări 274

About The Author

Number of Entries : 1176

© Copyright 2011-2017, Actualitatea de Călăraşi, All Rights Reserved

Tracked by Hobo
Scroll to top